Dear CKLC students,

 

Do you want to visit Kirin Beer Co. (Japan) and its beer factory in Zhuhai?

你希望參訪知名跨國企業-日本麒麟啤酒(珠海)及其啤酒廠嗎?

Do you want to learn the whole process of making beer from the very beginning?

希望現場參觀啤酒釀造的全過程嗎?

Do you want to learn the Japanese Corporate culture?

希望深入了解日本企業文化嗎?

Do you want to learn how to taste beer under the guidance of professionals?

希望啤酒專家教你如何品嚐啤酒嗎?

Do you know the “Macau Beer” is produced by this company?

你知道 “澳門”牌啤酒是由該企業生產的嗎?

 

Event: 張崑崙書院大灣區考察系列 之 日本麒麟啤酒(珠海)釀造之旅 & 日本企業文化 CKLC Greater Bay Area Study Trip Series: Brewery Learning Tour to Kirin Beer (Zhuhai) Co. & Japanese Corporate Culture

Time and Date: 12:20 – 17:00, Oct. 23 (Wednesday)

Destination: 日本麒麟啤酒廠(珠海) Kirin Beer Co. (Zhuhai)

Meeting Point: CKLC Lobby

Transportation: Round trip transportation is provided (to be confirmed)

Pre-Registration: Scan the WeChat QR Code

Limited Seats!

Brief Introduction of Kirin Brewery Company, Limited:

(1) https://zh.wikipedia.org/wiki/%E9%BA%92%E9%BA%9F%E5%95%A4%E9%85%92

麒麟啤酒株式會社,是日本的一家釀酒企業,創建於1870年。這家公司也是日本首家生產銷售給一般民眾生產的啤酒的企業,堪稱日本啤酒產業的先驅。日本國內啤酒市場爭奪戰極其激烈。麒麟啤酒和朝日啤酒不相上下。

(2) http://www.kirinbeer.com.cn/

麒麟啤酒(珠海)有限公司 地處環境優美的唐家灣鎮,是日本麒麟集團在海外興建的第一家工廠,生產設備先進,釀造技術優良,工藝精湛,釀造用水選自金鼎譚井水庫的優質天然水。廠區占地面積20萬平米,綠化面積近9萬平米,規劃生產能力40萬噸,投產初期生產能力達到20萬噸,是麒麟集團在東亞、東南亞具有世界級規模的生產據點。公司前身是國營的珠海啤酒廠,1996年,日本麒麟集團和臺灣統一集團共同收購珠海啤酒廠,成立了珠海麒麟統一啤酒有限公司;2005年底,日本麒麟集團取得公司100%股權,並於2006年1月1日正式啟用新名稱麒麟啤酒(珠海)有限公司。公司註冊資本8,470萬美元,現有員工約450人。

公司產品主要包括“海珠”、“麒麟”、“澳門”三大系列啤酒,有瓶裝、罐裝和桶裝不同度數、口感和風味的啤酒,產品主要在珠江三角洲、香港、澳門地區銷售,部分產品出口至韓國、馬來西亞、菲律賓、臺灣等地區,多年來持續保持著良好的市場競爭力,深受廣大消費者喜愛。